Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουαρίου 1, 2016

Η αξιολόγηση στο σχολείο

Η βαθμολόγηση στο σχολείο ως τρόπος αξιολόγησης επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στις ακαδημαϊκές γνώσεις και κατ' επέκταση στη στερεότυπη αποστήθιση. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα κλίμα κατηγοριοποίησης των μαθητών σε καλούς, μέτριους και κακούς, χωρίς, όμως, αυτή να ανταποκρίνεται πλήρως στις πραγματικές γνώσεις του κάθε μαθητή. Θα ήταν προτιμότερο, λοιπόν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί έναν άλλο τρόπο αξιολόγησης, πιο αξιοκρατικό και αποτελεσματικό. Πρώτα, όμως, κρίνεται απαραίτητο να γνωρίζουμε τα παρακάτω: Θετικά βαθμολογίας 1. Οι καλοί βαθμοί αποτελούν μαθησιακό κίνητρο. 2. Η ικανοποίηση των μαθητών όταν λαμβάνουν καλούς βαθμούς ενισχύει την επιδίωξή του για καλές επιδόσεις. 3. Προωθείται ο ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα οι μαθητές να προσπαθούν περισσότερο. 4. Ενισχύεται η ηθική ικανοποίηση και η αυτοπεποίθηση των μαθητών μέσω δημόσιων επαίνων, επιβραβεύσεων κλπ. Αρνητικά βαθμολογίας 1. Αναπτύσσεται η βαθμοθηρία. 2. Καλλιεργείται ο ατομισμός και η υπεροψία μέσω...