Η βαθμολόγηση στο σχολείο ως τρόπος αξιολόγησης επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στις ακαδημαϊκές γνώσεις και κατ' επέκταση στη στερεότυπη αποστήθιση. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα κλίμα κατηγοριοποίησης των μαθητών σε καλούς, μέτριους και κακούς, χωρίς, όμως, αυτή να ανταποκρίνεται πλήρως στις πραγματικές γνώσεις του κάθε μαθητή. Θα ήταν προτιμότερο, λοιπόν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί έναν άλλο τρόπο αξιολόγησης, πιο αξιοκρατικό και αποτελεσματικό. Πρώτα, όμως, κρίνεται απαραίτητο να γνωρίζουμε τα παρακάτω: Θετικά βαθμολογίας 1. Οι καλοί βαθμοί αποτελούν μαθησιακό κίνητρο. 2. Η ικανοποίηση των μαθητών όταν λαμβάνουν καλούς βαθμούς ενισχύει την επιδίωξή του για καλές επιδόσεις. 3. Προωθείται ο ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα οι μαθητές να προσπαθούν περισσότερο. 4. Ενισχύεται η ηθική ικανοποίηση και η αυτοπεποίθηση των μαθητών μέσω δημόσιων επαίνων, επιβραβεύσεων κλπ. Αρνητικά βαθμολογίας 1. Αναπτύσσεται η βαθμοθηρία. 2. Καλλιεργείται ο ατομισμός και η υπεροψία μέσω...
Μέσω του blog μπορείτε να ενημερώνεστε για παιδαγωγικές πρακτικές και να εμπνέεστε για πιο δημιουργική διδασκαλία. Περιλαμβάνει ασκήσεις εξάσκησης, εναλλακτικές δραστηριότητες, παιδαγωγικά παιχνίδια, συμβουλές για γονείς-εκπαιδευτικούς, προτάσεις βιβλίων, θεατρικές παραστάσεις-αφηγήσεις παραμυθιών και οτιδήποτε σχετικό με την ανάπτυξη των παιδιών. "Παιδεία είναι η δύναμη που καλλιεργεί την ψυχή" - Πλάτων